AcasaCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare

Distribuiţi | 
 

 Inceputul de baza in crearea unui plugin

In jos 
AutorMesaj
scorpion-cs
Admin
avatar

Mesaje : 165
Data de înscriere : 25/04/2009
Varsta : 26
Localizare : Prahova

MesajSubiect: Inceputul de baza in crearea unui plugin   Sam Apr 25, 2009 7:07 pm

In urmatorul tutorial iti voi explica cum sa faci un plugin, nu orice plugin ci inceputul de baza
Pluginul se construieste din publicuri in general si din stockuri, asta va voi invata ai tarziu.
Pentru inceput trebuie sa inregistrezi pluginul, sa-i pui un nume si sa-i dai o versiune . Ei bine poate te intrebi "Unde pun astea" ? mai inatai creezi un document nou in notepad/wordpad si apoi ii dai save as.. si ii pui formatul .sma
Sa zicem ca ai creat fisierul newplugin.sma

Ei bine mai departe deschizi acest fisier si :
Pentru inceput, pluginul are nevoie de niste functii pe care le citeste din niste fisiere .
Aceste fisiere se adauga printr-un #include <numele>
Cum acesta este un tutorial pentru amxmodx vei avea


Cod:
#include <amxmodx>




Mai departe trebuie sa inregistram pluginul . Asta se face intr-un public care primeste numele de public plugin_init . Vine asa :


Cod:
public plugin_init()



Actiutiunea se trece intr-un public ; La inceputul publicului trebuie sa pui o { iar la sfarsitul acestuia } . O sa arate asa :

Cod:

public plugin_init()
{
}



Intre acolade vei pune actiunea :
Mai intai inregistrarea pluginului se face asa :


Cod:
register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul")



Poti pune asa :


Cod:
register_plugin("New Plugin","1.0","SAMURAI")



Pana acuma trebuie sa ai asa :


Cod:
public plugin_init()
{
register_plugin("New Plugin","1.0","SAMURAI")
}



Poate te intrebi ce sunt parantezele de dupa plugin_init ; Ei bine alea te ajuta pentru unele functii, dar aici nu ai nevoie
Dupa ce ai inregistrat pluginul trebuie sa inregistram o comanda de admin sau de jucator normal . Uite Cum
Tot la plugin_init, sa zicem ca punem o comanda pentru un admin : Ai asa:


Cod:
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")



Poti pune asa:


Cod:
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")



Ei bine eu am pus acolo un "admin_ss" ; Ala reprezinta urmatorul public care trebuie sa-l treci in plugin, unde declari actiunea
Vine cam asa :


Cod:
public admin_ss(id)



Acuma am pus in paranteza "id", id reprezinta indexu cui sa executi actiunea ; te va ajuta la urmatoarele functii care le adaugi
De asemenea trebuie la inceput { si la sfarsit }
De ex eu vreau ca in acest plugin sa i se fac un snapshot unui jucator .
Voi pune asa in public :


Cod:
client_cmd(id,"snapshot")



client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra nui client .
id reprezinta cui sa executi si apoi in ghilimele ce sa executi . La noi am pus snapshot
Pana acuma ai asa :



Cod:
#include <amxmodx>

public plugin_init()
{
register_plugin("New Plugin","1.0","SAMURAI")
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")

}

public admin_ss(id)
{
client_cmd(id,"snapshot")
}



Ei bine cred ca ajunge cam cat am pus in acest plugin . Mai departe salvezi fisierul, intri pe amxmodx.org si dai upload la acest fisier care tocmai l-ai creat . Vei obtine unul .amxx pe care il vei activa la server :http://www.amxmodx.org/webcompiler.cgi
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://scorpion-cs.forumz.ro
 
Inceputul de baza in crearea unui plugin
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
scorpion-cs :: Tutoriale-
Mergi direct la: